Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi na mocy ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, konieczne stało się m.in. wprowadzenie zmian do stosowanych przez pracodawców wzorów umów o pracę. Klienci naszego biura księgowego PRWT pytają co obecnie powinny zawierać umowy o pracę.
Obecnie treść umowy o pracę powinna zawierać następujące dane:
– rodzaj pracy,
– miejsce lub miejsca wykonywania pracy (poprzednio miejsce),
– wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia,
– wymiar czasu pracy,
– dzień rozpoczęcia pracy (poprzednio był to termin)
Dodatkowo, w związku z wprowadzeniem art. 26 1 k.p. pracodawcy, którzy w umowach o pracę stosują klauzulę dotyczącą zakazu konkurencji w czasie trwania stosunku pracy powinni zweryfikować jej treść. Pracodawcy muszą pamiętać, że mogą zobowiązać pracownika do niepodejmowania innej działalności w czasie zatrudnienia, ale tylko takiej która jest konkurencyjna w stosunku do działalności pracodawcy (precyzyjnie określona). W innym wypadku postanowienia zawarte w klauzuli będą nieskuteczne.
Pracodawcy powinni również zwrócić uwagę na nowe regulacje w zakresie umów na okres próbny i czas określony oraz konieczności uzupełnienia informacji o warunkach zatrudnienia przekazywanych pracownikom – o czym szerzej w kolejnych wpisach na naszym blogu.
Zmodyfikowany art. 25 kodeksu pracy zawiera nowe regulacje w ...
Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi na mocy ustawy z dnia 9 marca 2023 ...