Zmiana adresu zamieszkania pracownika, a umowa o pracę

Klienci naszego biura księgowego PRWT zawierając umowy o pracę ze swoimi pracownikami często spotykają się z przeróżnymi problemami praktycznymi. Czasem z pozoru nieskomplikowane czynności jak np. zmiana adresu zamieszkania pracownika powodują niepewność pracodawcy jak powinien postąpić w takim przypadku. Czy powinien podjąć jakieś czynności? Czy konieczna jest w takim wypadku zmiana lub aneksowanie zawartej już umowy o pracę?

Zmiana adresu zamieszkania pracownika ma przede wszystkim znaczenie praktyczne dla pracodawcy. Wysyłając dokumenty dotyczące stosunku pracy na wskazany przez pracownika adres, pracodawca ma pewność (a przynajmniej duże prawdopodobieństwo), że pracownik je odbierze.

W takiej sytuacji nie dokonuje się jednak zmiany danych zawartych w umowie o pracę. Wystarczy informacja pracownika o zmianie adresu (najlepiej gdyby pracownik na piśmie poinformował pracodawcę o tym fakcie). Dokument zawierający informację o zmianie adresu pracownika należy przechowywać w aktach osobowych . Pracownik powinien pamiętać również, że może poinformować urząd skarbowy o zmianie adresu (by korespondencja z urzędu trafiała pod właściwy adres). Pracodawca z kolei powinien zadbać o aktualizację danych pracownika w ZUS.

Orzeczenie lekarskie stwierdzające zdolność do wykonywania pracy - czy zawsze jest konieczne?
Orzeczenie lekarskie stwierdzające zdolność do wykonywania pracy – czy zawsze jest konieczne?

Pytanie postawione powyżej chociaż przewrotne ma ...

19 maja 2022
Premia, nagroda i  wyróżnienie - jakie są różnice?
Premia, nagroda i wyróżnienie – jakie są różnice?

W przepisach prawa pracy mamy wiele pojęć związanych z  nagradzaniem ...

5 maja 2022
Zatrudnienie studenta z zagranicy
Zatrudnienie studenta z zagranicy

Czy możemy zatrudnić studentkę z Hiszpanii przebywającą na wymianie w  Polsce? Pytanie o zatrudnienie ...

22 kwietnia 2022
WIĘCEJ