Zmiana adresu zamieszkania pracownika, a umowa o pracę

Klienci naszego biura księgowego PRWT zawierając umowy o pracę ze swoimi pracownikami często spotykają się z przeróżnymi problemami praktycznymi. Czasem z pozoru nieskomplikowane czynności jak np. zmiana adresu zamieszkania pracownika powodują niepewność pracodawcy jak powinien postąpić w takim przypadku. Czy powinien podjąć jakieś czynności? Czy konieczna jest w takim wypadku zmiana lub aneksowanie zawartej już umowy o pracę?

Zmiana adresu zamieszkania pracownika ma przede wszystkim znaczenie praktyczne dla pracodawcy. Wysyłając dokumenty dotyczące stosunku pracy na wskazany przez pracownika adres, pracodawca ma pewność (a przynajmniej duże prawdopodobieństwo), że pracownik je odbierze.

W takiej sytuacji nie dokonuje się jednak zmiany danych zawartych w umowie o pracę. Wystarczy informacja pracownika o zmianie adresu (najlepiej gdyby pracownik na piśmie poinformował pracodawcę o tym fakcie). Dokument zawierający informację o zmianie adresu pracownika należy przechowywać w aktach osobowych . Pracownik powinien pamiętać również, że może poinformować urząd skarbowy o zmianie adresu (by korespondencja z urzędu trafiała pod właściwy adres). Pracodawca z kolei powinien zadbać o aktualizację danych pracownika w ZUS.

Obowiązki pracodawcy związane z przejściem zakładu pracy na innego pracodawcę
Obowiązki pracodawcy związane z przejściem zakładu pracy na innego pracodawcę

 Pracodawcy powinni pamiętać, że w przypadku gdy dochodzi ...

6 października 2022
Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy
Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy

Czy możliwe jest zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia umowy ...

23 września 2022
Odprawa pośmiertna a zwolnienie z podatku
Odprawa pośmiertna a zwolnienie z podatku

Klienci naszego biura księgowego PRWT pytają czy możliwe jest zwolnienie od opodatkowania ...

7 września 2022
WIĘCEJ