Klienci naszego biura księgowego PRWT zawierając umowy o pracę ze swoimi pracownikami często spotykają się z przeróżnymi problemami praktycznymi. Czasem z pozoru nieskomplikowane czynności jak np. zmiana adresu zamieszkania pracownika powodują niepewność pracodawcy jak powinien postąpić w takim przypadku. Czy powinien podjąć jakieś czynności? Czy konieczna jest w takim wypadku zmiana lub aneksowanie zawartej już umowy o pracę?
Zmiana adresu zamieszkania pracownika ma przede wszystkim znaczenie praktyczne dla pracodawcy. Wysyłając dokumenty dotyczące stosunku pracy na wskazany przez pracownika adres, pracodawca ma pewność (a przynajmniej duże prawdopodobieństwo), że pracownik je odbierze.
W takiej sytuacji nie dokonuje się jednak zmiany danych zawartych w umowie o pracę. Wystarczy informacja pracownika o zmianie adresu (najlepiej gdyby pracownik na piśmie poinformował pracodawcę o tym fakcie). Dokument zawierający informację o zmianie adresu pracownika należy przechowywać w aktach osobowych . Pracownik powinien pamiętać również, że może poinformować urząd skarbowy o zmianie adresu (by korespondencja z urzędu trafiała pod właściwy adres). Pracodawca z kolei powinien zadbać o aktualizację danych pracownika w ZUS.
W przypadku niektórych pracodawców optymalnym rozwiązaniem zapewniającym elastyczność w ustalaniu czasu ...
Klienci naszego biura rachunkowego PRWT często pytają o praktyczne sytuacje, z którymi ...