Zmiana adresu zamieszkania pracownika, a umowa o pracę

Klienci naszego biura księgowego PRWT zawierając umowy o pracę ze swoimi pracownikami często spotykają się z przeróżnymi problemami praktycznymi. Czasem z pozoru nieskomplikowane czynności jak np. zmiana adresu zamieszkania pracownika powodują niepewność pracodawcy jak powinien postąpić w takim przypadku. Czy powinien podjąć jakieś czynności? Czy konieczna jest w takim wypadku zmiana lub aneksowanie zawartej już umowy o pracę?

Zmiana adresu zamieszkania pracownika ma przede wszystkim znaczenie praktyczne dla pracodawcy. Wysyłając dokumenty dotyczące stosunku pracy na wskazany przez pracownika adres, pracodawca ma pewność (a przynajmniej duże prawdopodobieństwo), że pracownik je odbierze.

W takiej sytuacji nie dokonuje się jednak zmiany danych zawartych w umowie o pracę. Wystarczy informacja pracownika o zmianie adresu (najlepiej gdyby pracownik na piśmie poinformował pracodawcę o tym fakcie). Dokument zawierający informację o zmianie adresu pracownika należy przechowywać w aktach osobowych . Pracownik powinien pamiętać również, że może poinformować urząd skarbowy o zmianie adresu (by korespondencja z urzędu trafiała pod właściwy adres). Pracodawca z kolei powinien zadbać o aktualizację danych pracownika w ZUS.

Skierowanie pracownika do pracy poza UE - obowiązki pracodawcy
Skierowanie pracownika do pracy poza UE – obowiązki pracodawcy

Klienci naszego biura księgowego PRWT kierują swoich pracowników do ...

26 stycznia 2023
Wypowiedzenie umowy o pracę przed terminem rozpoczęcia świadczenia pracy
Wypowiedzenie umowy o pracę przed terminem rozpoczęcia świadczenia pracy

W praktyce naszego biura księgowego PRWT zdarzają się sytuacje, ...

12 stycznia 2023
Wznowienie działalności ZFŚS po okresie epidemii COVID-19
Wznowienie działalności ZFŚS po okresie epidemii COVID-19

W czasie trwania stanu epidemii, przepisy szczególne (tzw. Tarcza 4.0) wprowadziły ...

16 grudnia 2022
WIĘCEJ