Prowadzenie agencji zatrudnienia wiąże się z wieloma obowiązkami, w tym dbałością o niezaleganie z opłatami dotyczącymi składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, a także Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowników oraz Fundusz Emerytur Pomostowych.
Klienci biura księgowego PRWT pytają jakie są konsekwencje w przypadku zaległości w płatnościach ww. składek?
Należy przede wszystkim pamiętać, że Urzędy Pracy sprawują kontrolę w zakresie przestrzegania warunków prowadzenia agencji zatrudnienia i maja dostęp do kwartalnych informacji z systemu teleinformatycznego ZUS dotyczące ewentualnych zaległości w opłacaniu składek przez agencję zatrudnienia.
W przypadku wykrycie nieprawidłowości w opłacaniu składek Urząd Pracy wzywa agencję zatrudnienia do uregulowania zaległości i dostarczenia zaświadczenia z ZUS potwierdzającego opłacenie składek lub przedstawienia wniosku złożonego do ZUS dotyczącego odroczenia płatności.
Wypełnienie opisanego obowiązku jest bardzo ważne, ponieważ w przypadku gdy agencja zatrudnienia nie dostarczy zaświadczenia lub wniosku, o których mowa wyżej, Urząd Pracy wszczyna postępowanie w sprawie wydania decyzji o zakazie wykonywania przez podmiot działalności objętej wpisem do rejestru agencji zatrudnienia.
Klienci biura księgowego PRWT są jako pracodawcy poddawani kontroli ...
Klienci naszego biura księgowego PRWT coraz częściej spotykają się z sytuacją powołania pracownika ...