Prowadzenie agencji zatrudnienia a zaległości w składkach ZUS

Prowadzenie agencji zatrudnienia wiąże się z wieloma obowiązkami, w tym dbałością o niezaleganie z opłatami dotyczącymi składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, a także Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowników oraz Fundusz Emerytur Pomostowych.

Klienci biura księgowego PRWT pytają jakie są konsekwencje w przypadku zaległości w płatnościach ww. składek?

Należy przede wszystkim pamiętać, że Urzędy Pracy sprawują kontrolę w zakresie przestrzegania warunków prowadzenia agencji zatrudnienia i maja dostęp do kwartalnych informacji z systemu teleinformatycznego ZUS dotyczące ewentualnych zaległości w opłacaniu składek przez agencję zatrudnienia.

W przypadku wykrycie nieprawidłowości w opłacaniu składek Urząd Pracy wzywa agencję zatrudnienia do uregulowania zaległości i dostarczenia zaświadczenia z ZUS potwierdzającego opłacenie składek lub przedstawienia wniosku złożonego do ZUS dotyczącego odroczenia płatności.

Wypełnienie opisanego obowiązku jest bardzo ważne, ponieważ w przypadku gdy agencja zatrudnienia nie dostarczy zaświadczenia lub wniosku, o których mowa wyżej, Urząd Pracy wszczyna postępowanie w sprawie wydania decyzji o zakazie wykonywania przez podmiot działalności objętej wpisem do rejestru agencji zatrudnienia.

Równoważny system czasu pracy - pytania praktyczne
Równoważny system czasu pracy – pytania praktyczne

W dzisiejszym wpisie odpowiemy na kilka pytań najczęściej zadawanych przez klientów ...

2 lutego 2024
Renta z tytułu niezdolności do pracy
Renta z tytułu niezdolności do pracy

Pracownik przedstawił decyzję ZUS o przyznaniu renty z tytułu całkowitej niezdolności do ...

11 stycznia 2024
Równoważny system czasu pracy a okres rozliczeniowy
Równoważny system czasu pracy a okres rozliczeniowy

W przypadku niektórych pracodawców optymalnym rozwiązaniem zapewniającym elastyczność w ustalaniu czasu ...

11 grudnia 2023
WIĘCEJ