Dzisiaj temat kadrowy, nie związany bezpośrednio z prawem pracy ale bardzo praktyczny dla wielu pracowników. Co mianowicie powinien zawierać list referencyjny, czy są jakieś przepisy prawne, w tym prawa pracy, które kwestii tej by dotyczyły.
Jeden z klientów naszego biura rachunkowego w Krakowie zwrócił się z pytaniem jak napisać list referencyjny? Co powinno się w nim znaleźć?
W liście referencyjnym należy umieścić podstawowe informacje takie jak data i miejsce jego sporządzenia oznaczenie podmiotu, który wydaje list, dane identyfikujące pracownika objętego referencjami oraz informacje dotyczące zatrudnienia:
– okres w jakim pracownik wykonywał pracę,
– stanowisko jakie zajmował,
– jakie czynności wykonywał oraz jak pracodawca ocenia jego pracę (przygotowanie, zaangażowanie w wykonywane zadania),
– stosunek pracownika do współpracowników oraz przełożonych,
– rekomendację w zakresie zatrudnienia pracownika ,
W liście można również zawrzeć podziękowania dla pracownika za współpracę.
Wyżej wymienione kwestie mieszczą się w zakresie świadczonych przez nasze biuro księgowe w Krakowie oraz biuro księgowe w Warszawie usług kadrowych.
Usługi prawne w zakresie prawa pracy świadczone są w ramach naszego biura rachunkowego przez prawnika specjalizującego się w prawie pracy tak w zakresie prawa materialnego (przepisy prawne) jak i procesowego (prowadzenie spraw sądowych przed Sądami Pracy).
Nasze biuro rachunkowe Kraków:
TEL. +48 12 345 21 06
EMAIL: biuro.krakow@prwt.pl
Nasze biuro rachunkowe Warszawa:
TEL. +48 22 292 47 21
EMAIL: biuro.warszawa@prwt.pl
Zainteresowanych zapraszamy także do pełnego zapoznania się z ofertą naszego biura rachunkowego w Krakowie oraz biura rachunkowego w Warszawie.
W ostatniej części rozważań na ...
W kolejnej części przyjrzymy się ...