Zmiana adresu zamieszkania pracownika, a umowa o pracę

Klienci naszego biura księgowego PRWT zawierając umowy o pracę ze swoimi pracownikami często spotykają się z przeróżnymi problemami praktycznymi. Czasem z pozoru nieskomplikowane czynności jak np. zmiana adresu zamieszkania pracownika powodują niepewność pracodawcy jak powinien postąpić w takim przypadku. Czy powinien podjąć jakieś czynności? Czy konieczna jest w takim wypadku zmiana lub aneksowanie zawartej już umowy o pracę?

Zmiana adresu zamieszkania pracownika ma przede wszystkim znaczenie praktyczne dla pracodawcy. Wysyłając dokumenty dotyczące stosunku pracy na wskazany przez pracownika adres, pracodawca ma pewność (a przynajmniej duże prawdopodobieństwo), że pracownik je odbierze.

W takiej sytuacji nie dokonuje się jednak zmiany danych zawartych w umowie o pracę. Wystarczy informacja pracownika o zmianie adresu (najlepiej gdyby pracownik na piśmie poinformował pracodawcę o tym fakcie). Dokument zawierający informację o zmianie adresu pracownika należy przechowywać w aktach osobowych . Pracownik powinien pamiętać również, że może poinformować urząd skarbowy o zmianie adresu (by korespondencja z urzędu trafiała pod właściwy adres). Pracodawca z kolei powinien zadbać o aktualizację danych pracownika w ZUS.

Odprawa pośmiertna - problem praktyczny
Odprawa pośmiertna – problem praktyczny

W związku ze śmiercią pracownika jego rodzinie przysługuje odprawa pośmiertna określona w art. ...

24 kwietnia 2024
Badania lekarskie pracownika- problem praktyczny
Badania lekarskie pracownika – problem praktyczny

Wszyscy klienci Biura Księgowego PRWT zatrudniający pracowników doskonale wiedzą o konieczności posiadania ...

12 kwietnia 2024
Forma przekazywania dokumentów pracownikowi
Forma przekazywania dokumentów pracownikowi

Pracodawcy, w tym klienci naszego biura księgowego PRWT zobowiązani są do przekazywania pracownikom informacji ...

15 marca 2024
WIĘCEJ